یک کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

داعش ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی

بیانیه گروه داعش در برعهده گرفتن عملیات تروریستی کرمان یک بار دیگر پرده از ماهیت صهیونیستی این گروه تندرو برداشت، گروهی که در ظاهر اسلامی است، اما در واقع هدف تفرقه‌افکنی در دنیای اسلام را پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۹۲۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، هر زمان اسرائیل در موضع ضعف در برابر جهان اسلام قرار می‌گیرد، سراغ تروریست‌های تکفیری می‌رود. از القاعده گرفته تا داعش، پیمانکاران صهیونیست‌ ها برای رسیدن به اهداف خود هستند.

پس از عملیات طوفان الاقصی، یکبار دیگر پای داعش به بحران منطقه باز شد. این بازگشت حکایت از نیاز دوباره تل‌آویو به ایجاد شکاف در دنیای اسلام و زنده کردن اختلافات قدیمی داشت.

از یاد نباید برد که داعش، خود محصول نیاز صهیونیست‌ها به انحراف موج بیداری اسلامی بود و حالا که دوباره جهان اسلام علیه اسرائیل متحد شده، بازهم نام داعش به میان آمده و سناریوی تکراری عملیات انتحاری در خاک ایران به این رژیم سپرده شده است.

چنین است که داعشی‌ها در سوریه حمله‌ای غافلگیرانه علیه جریانات مقاومت متحد ایران انجام می‌دهند و یک روز بعد در کرمان و در مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی دو بمب منفجر می‌شود که بیش از ۱۰۰ کشته بر جای می‌گذارد. همزمان پاکستان و ترکیه از نفوذ عوامل داعش ابراز نگرانی می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا، روز سه‌شنبه از حمله غافگیرانه نیرو‌های داعش به مواضع نیرو‌های مقاومت در سوریه خبر داد. 

بر پایه گزارش منابع اطلاعاتی این سازمان در سوریه، اعضای داعش با مسلسل و سلاح‌های متوسط مواضع این گروه‌ها را در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند. این گزارش مدعی است که مهاجمان داعشی بلافاصله به بیابان گریختند و جان سالم به در بردند.

در همین حال، رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند که وزارت کشور پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در مورد افزایش نفوذ داعش در این کشور هشدار داده است. در این بیانیه آمده است که تروریست‌های داعش در تلاشند تا با انجام فعالیت‌های تروریستی علیه شیعیان و اقلیت‌های مذهبی، آتش درگیری‌های فرقه‌ای را در پاکستان شعله‌ور کنند.

یورونیوز نیز نوشته، ترکیه هم روز شنبه اعلام کرد که طی عملیات همزمان بخش مبارزه با تروریسم پلیس و سازمان اطلاعات ترکیه در ۳۷ استان این کشور ۱۸۹ «مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش» بازداشت شدند. وزارت کشور ترکیه ۱۰ روز پیش نیز از دستگیری ۳۰۴ نفر به ظن ارتباط با شبه‌نظامیان گروه داعش خبر داده بود.

نیرو‌های داعش طی شش سال اخیر مسئولیت چندین حمله تروریستی را در ایران بر عهده گرفته‌اند، از جمله حمله به حرم شاهچراغ شیراز و دو حمله جداگانه دیگر به ساختمان مجلس و مرقد امام خمینی (ره). حالا فاجعه کرمان نیز به سیاهه عملیات‌های این گروهک افزوده شده است.

روشن است که از نظر تهران، عملیات داعش بدون کمک سرویس‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا انجام‌شدنی نبود. کیست که نداند تنها حمایت اطلاعاتی و حتی تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل، داعش را سال‌ها زنده نگه داشته بود تا اینکه سردار سلیمانی موفق به شکست آن شد و ترامپ دقیقا به خاطر همین پیروزی دست به ترور او زد.

حالا از نگاه تهران، مسئولیت مستقیم حملات انتحاری کرمان با اسرائیل و آمریکاست. دیگر هیچ‌کس، استقلال داعش از صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرد و برای همین، آن‌ها باید خود را برای «مجازات سخت» آماده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها